Sider

lørdag den 9. juli 2011

Chokolade muffins


med frisko`s flødeis bær fra haven.

De lækreste chokolade muffins med is til og en god kop mokka.

Jeg ville ønske at jeg kunne sende en portion ud til jer, så i også kunne smage lækkerierne.

Rigtig god fornøjelse hvis i får lyst til at bage kagerne.






Chokolade muffins

100 gr margerine
2 æg
1/2 dl sukker
1/2 tsk vaniliesukker
4 spsk cacao
2 dl mel
1 tsk bagepulver
1 plade chokolade

Fremgangsmåde

bland marg. og sukker og tilsæt æggene et ad gangen.
sigt de tørre indgredienser og bland dejen godt sammen.

Hvis du ønsker det som kom lidt hakket chokolade og hakkede nødder, f.eks. valnødder i dejen.

Hæld ca. 3/4 dej op i små papirsforme og bag muffins' ved 200 gr. i ca. 10 min. på miderste rille.

4 kommentarer:

  1. Hold da op, det ser lækkert ud.
    Godt, jeg ikke skulle dele med dig, for badedragten skal luftes i dag, og den har de sjoveste udposninger......

    SvarSlet
  2. Hej mutter
    Nøj de ser lækre ud da - dem skal vi så bage imorgen eftermiddag - Marika skal nemlig ud til farmor og så er der dømt Smilla og mor-hygge.
    Mums.
    Ses jo imorgen.
    KH mæ

    SvarSlet
  3. Eva
    Tak de smager også hel fantastisk. Søde sager må gerne nydes ved særlige lejligheder og igår var en af disse dage ;-)

    Helvigs
    Tak, efter ordre fra familien og gæsterne der spiste dem, må jeg gerne bage dem en anden gang, snart ;-)

    Jette
    De er lækre ;-) Held og lykke med bagningen, glæder mig til at høre hvad i synes om dem.
    ses

    SvarSlet