Sider

søndag den 15. januar 2012

Spiraltørklæder

Weekenden er omme før jeg føler ,at jeg har brugt noget af den. 

Idag var Katrine og jeg i forsamlingshuset og se BølleBob, hold da op sikke en skøn oplevelse.
 Salen var fyldt til bristepunkt, den første time stod vi op, 
efter pausen var vi så heldige af få en stol til deling.
De unge mennesker gav den gas,sang og spillede deres roller super godt,
det var en dejlig eftermiddag og lattermusklerne blev flittig motioneret:-)

Jeg har fået lavet to spiraltørklæder i weekenden, den ene er tynd, let
 og ensfarvet imens den anden er tyk, vams og flerfarvet.



Til denne har jeg brugt 36 gram shetlandsuld fra Hanne Falkenberg,
 strikket på pind 5,5

 

Til denne har jeg brugt 113 gram farveskift garn fra
 Hjelholt uldspinderi, strikket på pind 7.
De er begge lavet af garn fra lager :-)




10 kommentarer:

  1. Sjove og festlige tørklæder, de er meget anvendelige i modebilledet lige nu. God gaveide.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var da en god ide at have nogle stykker liggende i gavekassen :-) den tykke er skøn at have på.

      Slet
  2. Tørklæderne ser spændende ud. Hvordan har du strikket dem?

    SvarSlet
    Svar
    1. De er rigtig sjove.
      130 masker på p 5.5
      1 p ret
      2 p 1 ret slå om, slut med 1 ret
      3-5 p ret
      6p 2 ret slå om, slut med 1 ret
      7-9 p ret
      10 p 3 ret slå om, slut med 1 ret
      11-13 p ret
      14 p 4 ret slå om, slut med 1 ret
      15-16 p ret
      17 p luk meget løs af.

      Den tykke strikkede jeg på p 7 :-)
      God fornøjelse

      Slet
  3. Sikke flotte de er blevet.
    BølleBob er lig med en masse gode barndomsminder. Fedt at de tager ham op igen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-)
      Det var rigtig sjovt at se stykket med lokale børn, der gav alt hvad de havde.

      Slet
  4. Hvor er de blevet flotte.
    Jeg kan godt huske Bøllebob, det er sjovt at høre, at han stadig kan bruges.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-)
      Nu glæder vi os til næste år, hvad de der finder på.

      Slet