Sider

søndag den 19. august 2012

En sommer weekend af de gode

I vores buskads  har vi nogle buske med sorte bær på.
 Jeg troede de var giftige men da min genbo begyndte,
 at plukke af dem måtte jeg lige høre hvad hun da skulle med dem.
De er sørme ikke giftige, de er sunde og lækre ;-)
det er sortebær.


Når man tygger på dem lige fra buskene er de lidt sure og bitre, 
men det er de ikke i tærte.

Efter en tur på nettet fandt jeg Najas opskrift på sortebær tærte 
og så måtte der bages for jeg skulle jo finde ud af om det dur.
Har efterfølgende hørt at de er sundere som blåbær, 
men det ved jeg ikke om passer.

Uhhhhhm siger jeg bare, den lækreste tærte blev serveret til kaffe.


Igår ville vi til koncert i Legoland, det var der bare 30.000 andre der også ville, 
så indgangen til Legoland blev lukket til kaffetid.

Vi fandt en plads som de andre udenfor hvor vi kunne høre musikken og nød dagen.
Her er ham vi ventede på ;-))

Vi var heldig, at komme derfra inden der blev kaos, 
nu bagefter er jeg glad for at vi ikke kom ind.





Det sluttede så smukt med sangen 
og der var stjerner på himlen og en dejlig aften.


14 kommentarer:

  1. Hej du
    Skøn tærte... det er ikke de bær jeg troede det var - tror det er dem jeg kalder fuglebær som jeg også troede var giftige.. hm... må lige få det tjekket.
    Fed koncert hva... hvorfor er der billeder når du stod udenfor?
    Ses vi imorgen eller har vi varmefri?

    SvarSlet
    Svar
    1. hihi jeg troede de hed sortebær, det er surbær ;-) men de er gode i kage.
      Vi kunne se og høre det udefra og heldigvis også få et bilede eller ti .-)
      Jeg tror bestemt vi har varmefri :-)
      Ses

      Slet
  2. Uhmm tærten ser lækker ud. Sortbær dem kendte jeg slet ikke.
    Var en tur nede på det gønne område bag vores hus for at kikke efter brombær men det er åbenbart lidt for tidligt endnu .... må prøve igen næste weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej det er ikke sortebær, men surbær undskyld ;-)
      Uhm jeg må også kikke efter brombær.

      Slet
  3. Hej mutter
    Nu har jeg været ude for at studere botanik - og jeg er ret sikker på at det ikke er sortebær.. sortebær lever på jorden. Gad vide hvad du mon har disket op til din familie. Står I stadig op?

    God aften.
    KH mæ

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo vi står op endnu, men du har nok ret, det er ikke sortebær men surbær.....ups :-.)

      Slet
  4. Jeg anede ikke der er noget der hedder surbær, men tærten ser søreme lækker ud.
    Dejligt med en koncert sådan en sommeraften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er rigtig ærgerligt at der ikke er flere der kender den, det har den fortjent. Tærten er rigtig lækker, en grundopskrift jeg bruger igen.

      Slet
  5. Uhh mon det alligevel er giftige bær du har serveret for familien til kaffe.

    Har kun hørt negative kommentarer ang. Legoland, så at læse at I bare slog jer ned og nød musikken er da en positiv oplevelse, samt at I nåede væk før alle de andre kom ud..

    Kh. lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej nej Lis de bær er ikke farlige, de er sunde hihi Vi havde en dejlig aften selvom det blev udenfor legoland, vi nød musikken og kom hurtig hjem.

      Slet
  6. Har endnu tilgode at høre RS live, men jeg er vild med ham. Tærten ser lækker ud, mon man kunne få opskriften eller et link, den må kunne laves med andre bær også og jeg har brombær i haven, som er begyndt at få farve, dog ikke helt nok ennu:-)

    SvarSlet
  7. Det er en super lækker tærte også med brombær er jeg sikker på. Opskriften kommer frem hvis du trykker på Najas, ved ikke lige hvorfor skriften ikke har en anden farve så det kan ses. ;-))

    SvarSlet
  8. Hvor ser den tærte bare lækker ud(:

    Du er velkommen til at kigge fori min blog og min give away, hvor man kan vinde et gavekort på 200kr(:
    Min anden give away finder du i venstre side af min blog(:

    http://dyreglad-pige.blogspot.dk/2012/08/give-away-nr-11.html

    SvarSlet
  9. Den tærte ser bare lækker ud. I vores have er vi lige nu ved at drukne i Victoria blommer - jeg må se at finde ud af en måde at udnytte dem på - for vi kan snart ikke spise flere ;D

    SvarSlet