Sider

lørdag den 15. september 2012

Jeg er klar

til de kølige dage og mine fødder kommer ikke til, at fryse.
Et par futtere som jeg måske ikke herhjemme får så meget brug for da vi har gulvvarme, 
men de kan gøre godt når jeg er andre steder og fryser om fødderne. 



Lige nu strikker jeg Karla af Ellen Holm til en der var i nød ;-))



Glat gråt og bare ret........... jeg mangler spænding og udfordring, derfor kommer der
hurtigst mulig et andet strik på pindene, jeg mangler bare lige, at bestemme mig.
Der er jo så mange modeller jeg gerne vil strikke og de er svære, 
at prioritere.
Lemon, Robin, No.1, No.7 ???

Jeg må i tænke boksen så jeg kan beslutte det næste projekt.

12 kommentarer:

  1. Fine futter du har fået lavet. Din Karla bliver også god i grå, men du har ret i, at den er kedelig at strikke. Det er altid en svær balance, for selvfølgelig vil man gerne have noget TV strik, men over 50 cm ensfarvet glatstrik med mange masker på tynde pinde er altså ikke særlig underholdende. Måske skulle du bare give dig selv lov til at have et andet og mere udfordrende strikketøj i gang samtidig med.

    SvarSlet
  2. Tak ;-)) det er en balancegang, du har ret i, at man gerne vil have et stykke tv- strik og det er til tider også fint bare, at strikke ret, men jeg kommer hurtig til, at kede mig og samtidig vil jeg gerne have den færdig til aflevering. Men jeg må finde et andet projekt til ind imellem.

    SvarSlet
  3. He he din nisse
    Du har da gang i et par projekter - jeg mangler noget - lidt hjælp gerne.
    Nej jeg ved ikke hvad det skal være - bare ren terapi. Men det er jo så svært at strikke - så hvad skal det være?
    Fint er det - du er igang med.
    God weekend.
    KH Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. nisse hihi nærmer vi os jul?? til terapi er et sjal godt ;-) måske det var noget for dig? hvis det er så sig til hvis jeg skal hjælpe med en opskrift, tror godt jeg kan finde en høhø

      Slet
  4. Ih, de sidste par dage har tanken om at slå op til min tredie Karla rumsteret i baghovedet.... Jeg har ikke gjort det endnu, da jeg prøver at tage mig sammen til at strikke noget færdigt før jeg slår op til nyt (sådan en målsætning holder jo aldrig længe her).

    Ja, Karla - og andre ting, der bare går rundt og rundt i lange etaper, er ikke specielt spændende at strikke, men jeg nyder alligevel at have sådan et enkelt strikketøj indimellem alt det andet.

    No. 1 (altså hvis det er ADs kjole du tænker på) er jo helt vidunderlig så jeg vil glæde mig til at se den her!!!! Min egen er desværre blevet for stor så jeg prøvede at filte den lidt; det gik ikke godt, så jeg må strikke en ny :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har det også fint med at have sådan et strik liggende, jeg mangler blot lidt mere og andet ;-)No.1 det var nu blusen jeg tænkte på tror det er No.2, kjole er også flot, jeg må bare konstatere at jeg ikke får brugt mine strikkede kjoler.
      Øv med din kjole, håber du finder en løsning til den.

      Slet
  5. ja bare ret er ok til tv strik men det bliver ski hurtig for kedeligt

    lækre hjemmesko - har du en opskrift evt?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ;-) derfor gik jeg også igang med at strikke et par futtere ;-) og fik skrevet ned undervejs så nu håber jeg opskriften kan bruges, rigtig god fornøjelse.

      Slet
  6. Altid godt med ekstra futter :o)
    - også fx til gæstebrug.
    Hmm - har selv planer om mizzbeezy (eller hvordan den nu staves) - men måske karla egentlig er bedre ?
    skal lige overveje.
    hilsen Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har også tænkt på om jeg skulle lave nogle par til en kurv så der er nogen til de unge mennesker der kommer her, så fryser de da ikke om fødderne ;-))
      Glæder mig til at se hvad du vælger-

      Slet
  7. Det er da skønt at have hele fire ting i tankerne til pindene. Måske de alle skal på pindenene her i efteråret..
    Når jeg strikker lange kedelige forløb som du er i gang med, sætter jeg tit en lille tråd hvor jeg starter den dag, så kan jeg se at der rent faktisk er sket noget når dagen er omme.. Skørt? Måske men det virker på mig.. ... Arbejdet glider lettere når jeg kan se at omgang for omgang bliver strikket...

    SvarSlet
    Svar
    1. Måske jeg skulle prøve det med mærket så jeg kan se hvor meget jeg når.
      Engang havde jeg gang i mange ting på en gang, men synes aldrig at noget blev færdig. Jeg har været ret monogam de sidste år, måske jeg skal bryde det nu i vinter, få lidt spænding ind, ja altså med hensyn til strikketøj ;-)) Tror det bliver No.2 eller Lemon :-)

      Slet