Sider

lørdag den 1. december 2012

Det' sørme - det' sandt - de'cember

Idag tænder vi kalenderlyset og nedtællingen er igang.
Jeg har lidt svært ved, at følge med og er ikke helt klar til julemåneden endnu 
men jeg ved, at jeg nok skal nå det.



Igår var vi på skovtur,
 vi maste os gennem den tætte skov af grantræerne og så på rigtig mange fine.
Den har nu fået et blåt snor på ;-) så der ikke opstår nogen tvivl.
Juletræet skulle vælges, det blev en smuk nordmannsgran som sikkert er for høj
 men det kan justeres til den tid.


Jeg har et hængeparti som giver mig den sorteste samvittighed og
 nu bliver jeg nødt til, at gøre noget ved det.
Kjole som jeg er ved, at strikke på bestilling, MÅ gøres færdig.
Jeg har delt til ærmegab så mon ikke det sidste stykke kan klares hurtig,
 jeg vil gøre et forsøg.

God 1 december

8 kommentarer:

  1. Hej mutter
    Hvor ser det da bare flot ud - kan næsten dåfte gran.
    Den må jeg jo tænke mig til, da der jo ikke må komme gran i mit hus...
    Jeg er sikker på, at du er topklar til jul...
    Nyd jeres 1. december weekend.
    kH Jette
    PS. Glæder mig så vildt til mandag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er helt specielt at gå der imellem træerne og duft og finde lige den rette. Du må gerne komme her og dufte, skal nok lave en god kop mokka :-)
      Kar til jul er jeg også ved at være, mangle kun få gaver endnu.

      Slet
  2. Hvor ser det hyggeligt ud... uh, det er længe siden at vi selv har fundet vores juletræ, det var dengang vi havde små børn, idag er de jo desværre for langt væk (Sønderjylland - København og Nordsjælland) - for at holde traditionen ved lige. Når de er hjemme til jul, så er det jul som i barndommen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Erna det var rigtig hyggelig, børnene var vilde med at gå der og lede.

      Slet
  3. Når både kalenderlys og juletræ er kørt i stilling - så er de vigtigste ting til december nået ;o)
    og så hepper jeg på kjolestrikningen..
    hilsen Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mona
      Nu ved jeg også at jeg når det og kjole er lige ved at være færdig :-)

      Slet
  4. Jeg er blevet taget paa sengekanten hvad jul angaar igen i aar. Foerste soendag i advent og vi skal foerst til at pynte op i dag ( meget flovt).
    Kalenderlys, det er vel nok noget jeg savner derhjemmefra.
    Kloe paa og se saa at faa den kjole faerdig (smil).

    SvarSlet
    Svar
    1. Idag er det sidste julepynt kommet op og med sneen derude kan det ikke blive bedre. Her går det slet ikke uden kalenderlys hihi
      Kjolen er jeg ved at være færdig med, det er dejligt med opbakning, det hjalp Tak :-)

      Slet