Sider

søndag den 20. januar 2013

Folklore

Igår meget sent, ja faktisk var det idag da klokken havde passeret midnat,
at den sidste tråd blev hæftet og jeg blev færdig med min trøje.
Jeg var så træt, at den først kom i vaskemaskinen idag.
Ærmerne blev tre kvart og er lige den længde jeg holder mest af  :-)

Kanten ned foran er lige til den løse side,
tror en tråd på bagsiden kan blive løsningen.


Garnet slog til men også kun lige..... har under 1 gram tilbage af den grå Blackhill,
 så ingen rester til den pose.


Kanten for neden og ærmekanterne er ens.



Knapperne har jeg fundet i min knappekasse,
de er forskellige og det passer meget godt til trøjen.

Faktaboks
Design: Folklore af Anne Stange
Garn: Blackhill grå 110 gram, Holst og diverse andre 144 gram, Alpaca 1, 131 gram
Anvendt: 385 gram i alt,
Pind: 3,5 og 4
Str m/l som ved at strikke på en større pind er havnet på en xl
Lager: Blachill og Holsgarn er fra lager, Alpaca 1 er købt til formålet
Hot/not: Det må tiden vise , lige nu venter jeg på at kunne bruge den :-)
Ændringer: Ja der er taget ekstra masker ud under ærmet ca 6 hver side. og strikket på p 4 istedet for 3 1/2


22 kommentarer:

  1. Flot det er den, hold da op bare jeg kunne det mønster, jeg må studere det lidt.

    SvarSlet
  2. Den er blevet smuk , det er bare så fine farver du har valgt :-)

    SvarSlet
  3. Nej hvor er den lækker, den bliver jeg vist nødt til at lave på et tidspunkt.

    SvarSlet
  4. Den er for lækker, det er så flot med en neutral bundfarve og sammensætningen af pang-farver. Tillykke med et flot stykke strik:-)

    SvarSlet
  5. Hvor er den super flor. Skønne farver du har valgt til den grå bundfarve.

    SvarSlet
  6. Skøn cardigan,
    i fine farver.
    Knapper er som købt til den .

    Yt

    SvarSlet
  7. Åhh hvor er den lækker. Den skal vist på i morgen ? Jeg må også ind og købe det mønster for nøj hvor er den blevet flot.
    Knapperne er jo direkte skabt til cardiganen.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  8. Den er blevet rigtig flot. Den står også på min liste, men en del (læs mange) ufoer skal gøres færdige først. god aften.

    SvarSlet
  9. Ualmindelig smuk trøje :-)

    SvarSlet
  10. Den er helt specielt flot og unik. wow.
    hilsen Mona

    SvarSlet
  11. Hold op hvor er det en super flot trøje. Er vild med dit farvevalg. Det må da blive en yndlingstrøje :-)

    SvarSlet
  12. Det ligner sådan en trøje man går i hele tiden - dejlige farver. Heldigt at der lige var garn nok, nogengange bliver det lidt for spændende når man strikker med rester.

    SvarSlet
  13. Kom lige forbi - den er blevet rigtig flot, og med et smukt valg af knapper til.
    Er ikke sikker på andet, end at jeg godt kunne finde på at kopiere dit farvevalg :-) det er så fint

    SvarSlet
  14. Nøøj, hvor er den dog lækker og sikke nogle fine farver

    SvarSlet
  15. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
  16. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
  17. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
  18. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
  19. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
  20. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
  21. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet