Sider

lørdag den 22. december 2012

En lun hue

Idag så jeg hos Lisselotte, at hun havde strikket en super skøn hue. 
Jeg fik sådan en lyst til, at strikke en hue der lignede
(håber det er ok) 
og jeg mangler en hue nu hvor de lover snegyser til imorgen :-)

4 ret og 2 vrang, det kom denne huer også til, at indeholde
 men da den var færdig passede den ikke til mit hoved 
men til Katrines og hun ville have dusk på, 
det kom der så.
Godt der er mere garn :-) og jeg er igang med en der passer :-)


62 gram er alt hvad den vejer, 
den er strikket i 2 tråde tynd uld/bomuld fra Geilsk og 
en tråd Kitten mohair fra Sandnes.
Det hele er fra lageret :-)

Idag har vi fået skrevet de sidste til og fra kort på gaverne, 
det bliver mere og mere spændende og der er nogen der har lidt svært ved, at vente til på mandag.

Skulle det vise sig  at vejret bliver en snegyser og vi sner inde ja så sker der ikke så meget ved det, 
der er købt ekstra mad idag.
Vi klarer den.

10 kommentarer:

  1. Fin hue, den skal nok klare snestormen imorgen og i den kommende tid.

    Her er også lagt sidste hånd på gaverne.
    Imorgen skal hygges indenfor i varmen.

    Glædelig jul til dig og dine.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Huen har bestået sin prøve og er lun :-)
      Også glædelig jul til dig og dine.

      Slet
  2. Skøn hue. Den ligner lidt de to, der snart er færdige her..... :)

    Jeg har desværre min indkøb til gode til i dag, men mon ikke vi klarer den? Det rusker godt derude.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hihi skulle næsten tro det var aftalt :-) jeg er sikker på at du når det Eva.

      Slet
  3. Hej Majbritt og tillykke med julen.
    Fede huer - kan jeg lave dem? eller?
    Leftie skrider frem og så mangler jeg de 200.000 ender der skal hæftes. Jeg ville have været ind for at købe en rundpind til den islandske bluse - men vejret?? men er da bange for at jeg bliver arbejdsløs i ferien.
    Hvad skal I have at spise, hvis I sner inde?
    Kan I have den allerbedste jul. Hils de søde små og store og K.E.
    Kh Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) sådan en hue kan du sagtens lave ingen ben i det :-) hihi det var da mange, men ingen vej udenom nå du ikke har strikke hæftet dem :-) butikkerne har åben på torsdag, så må du afsted. Du ved jo at jeg er lige hvis du har brug for hjælp.
      Håber også at i får en helt fantastisk jul.
      Kh
      Majbritt

      Slet
  4. En ualmindelig fin hue, så jeg kan godt forstå du må lave en til.
    Glædelig jul til dig og dine.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, den er lavet og taget i brug.
      Glædelig jul til dig og dine

      Slet
  5. Rigtig flot hue ..
    hilsen Mona

    SvarSlet