Sider

onsdag den 13. november 2013

Påfuglen af Marianne Isager

Idag har jeg holdt fri. Manden og jeg har nydt hinandens selskab hånd i hånd, igennem Ribe`s hyggelige gader.Vi har studeret butikker og med hjem kom special kaffe og te, rene lækkerier til den mørke tid.
Frokosten indtog vi på Backhause hvor vi fik deres berømte æggekage, mums

 Idag var jeg også hjemme i de lyse timer så jeg endelig kunnet få taget billeder af min nye poncho. Den har været færdig nogle dage.  
Jeg er vild med ponchoer, de varmer de rigtige steder og er så skønne, at have på. En ny kunne sagtens meget hurtig komme på pindene. Tempelblomst er en sandsynlige mulighed.


 Farven er mest lig dette billede.




Model: Påfuglen 
Designer: Marianne Isager
Garn: 163 gr Højlandsuld, i farven Lyng 82 gr Kid Mohair Silk i farven Rosa.
Forbrug: 245 gr i alt fra Garnudsalg
Pind: 4 og 5
Lager: Nej indkøbt til formålet
Hot/Not: jeg er så glad for den og det er ikke den sidste poncho der er lavet denne vinter.

26 kommentarer:

  1. Super flot og jeg synes også at ponchoer er praktiske

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) jeg er rigtig glad for dem, de luner de rigtige steder uden at være for tykke :-)

      Slet
  2. Hvor er den flot, og på dine nærbilleder kan man rigtigt se, hvor lækker den er.

    SvarSlet
  3. Tak :-) den er meget blød, de to garner sammen er ikke værst :-)

    SvarSlet
  4. Den er intet mindre end smuk, og den rosa farve gør den helt unik:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak ;-) synes også rigtig godt om farven.

      Slet
  5. Så fin den er blevet. Jeg er også meget glad for mine.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak;-) her kunne der også sagtens komme en mere.

      Slet
  6. meget smuk påfugl :) Elsker også ponchoer og Tempelblomst er lige hoppet af mine pinde ...den kan varmt anbefales :)
    kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak ;-) så lige din Tempelblomst, uhh den er lækker. Her er den kommet på pindene ;-)

      Slet
  7. Mums hvor ser den lækker ud, nu har jeg set nogle påfugle rundt omkring, og den er altså snart at finde på mine pinde

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte ;-) ponchoer er vist det store hit denne vinter og det passer mig fint. Glæder mig til at se din snart.

      Slet
  8. Gud, hvor er den smuk! Tempelblomst er snart på pindene hos mig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak ;-) her er Tempelblomst kommet på pindene hihi

      Slet
  9. Hvor er det bare et flot mønster. Jeg er vild med den og i den farve som du kun er så heldig at få frem en gang, nemlig den rosa.
    Tempelblomst er det ikke af Annette D. s nye bog "Østen for solen" ?
    KH. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lis ;-) den bliver på en måde så soft og vamset uden at være tyk. Jo Tempelblomst er fra Østen for solen af AD og den er igang 😄

      Slet
  10. Hvor er den smuk, både i mønster og i farve

    SvarSlet
  11. Den er rigtig fin. Ja ponchoer er et skønt indslag i garderoben, jeg syntes heller ikke man kan få for mange.
    Tempelblomst er også på min ønskeliste :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Pernille ;-) nej vel ;-) derfor er der også en ny på vej, nemlig Twmpelblomst, kunne ikke vente.

      Slet
  12. Den er fin. Hvor lang er den, vil så gerne strikke den men gider ikke om den er for kort til mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) min måler 57 cm fra halskant til bund, det er en fin længde når armene også skal arbejde. Ellers er det jo kun at fortsætte til ønskede længde.

      Slet
  13. Hej søde!
    havde skrevet i aftes, men mit net var nede (igen, igen) så den er ikke kommet med. Den er super flot, og ser rigtig dejlig varm ud. Var den i strikkekurven da i var oppe ved os??? ´Det er vildt så meget du når.
    Anni

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej hvor træls med jeres net. Tak den er også skøn. Nej jeg begyndte på den i sidste lørdag og i lørdags blev jeg færdig med den og fik den vasket, det tog ikke andet end 7 dage ;-) nemt og hurtig ;-) nu er Tempelblomst på pindene.

      Slet