Sider

torsdag den 14. november 2013

Juleforberedelserne er igang

Dagligt skal den have min opmærksomhed og gelente rystes. 
Julesnapsen er ved, at trække. Om 9 dage skal den filtreres og fortyndes og herefter er den klar til, at gøre godt i ganen.
1 usprøjtet appelsin, 30 hele kaffebønner, 35 stk hugget sukker, 3 hele nelliker, 3 kardemommefrø, 3,5 dl snaps(jeg har brugt vodka) prik mange huller i appelsinen og lad den trække i 9 dage herefter filtreres den og fortyndes.
Julesnapsen er klar :-)


13 kommentarer:

  1. Juleforberedelser, waouw hvor er du tidligt ude. Det er det jeg droemmer om hvert aar.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige med snapsen er jeg i god tid, for selvom den kan sies efter 9 dage tror jeg den får et par dage mere og så er vi snart i december ;-)

      Slet
  2. Skål! Men må vist gerne prøvesmage lidt før jul....

    SvarSlet
    Svar
    1. ;-) jeg er sikker på at den bliver prøvesmagt inden jul, måske en kold decemberdag til en sild.

      Slet
  3. Det er nogle skønne ingredienser - jeg kan næsten smage din julesnaps.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det ;-) jeg ser frem til at kunne smage.

      Slet
  4. Hvor hyggeligt med juleforberedelser - jeg er også selv igang :D

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. De første forberedelser er de hyggeligste ;-) spændende hvad du laver.

      Slet
  5. Tak for tippet - det skal helt klart prøves!
    Merete

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme og rigtig god fornøjelse ;-)

      Slet
  6. Nu skal du jo ikke pimpe den iaften vel... Jeg kender dig jo med alt det snaps.
    God røv og god snaps

    SvarSlet
  7. Det lyder som en lækker julekombination, men 35 sukkerknalder ??? Det lyder af meget. Bliver det ikke helt likøragtigt ?

    SvarSlet
  8. mmmmh... det er duften og smagen af jul...
    Heldig de, der kommer forbi på det rette tidspunkt!

    SvarSlet