Sider

lørdag den 23. november 2013

Tempelblomst af Annette Danielsen

Den er blevet endnu bedre end jeg drømte om. Ærmerne har været på vej og er taget af igen, det fungere ikke for mig, det gør det uden. Da jeg først begyndte på den havde jeg svært ved, at slippe pindene igen, for der var lige et blad mere som jeg måtte lave. Den har ligget ved min side i 7 dage sammen med varm te og Stepsils

 Jeg har været hjemme hele ugen med min dårlige hals. I mandags var jeg hos halslægen, bihulebetændelse, betændelse i hals og kirtler. Hjem kom jeg med 10 dages pencillin kur og besked om ikke, at tale i en hel uge som minimum. Mine stemmebånd vibrere ikke som de skal og derfor har jeg en stemme der næsten ikke kan høres. Selvom det føles som om jeg råber kommer der kun en lille hvisken ud.

I December skal jeg derned igen og da er planen, at jeg skal sendes til Talepædagog når betændelsen er ovre. Faktisk er det 4 år, at jeg bøvler med min hals og stemme. Det begynder her i november og strækker sig gerne hen til februar. I år håber jeg virkelig, at det bliver anderledes.













 Faktaboks
Design: Tempelblomst af Annette Danielsen fra bogen Østen for solen
Str: L/XL
Garn: 136 gr Blackhill superfine Alpaca i farve SFN40, 200 gr Blackhill Højlandsuld i farven rullesten,
137 gr Rowan Fine Lace i farven SH00920
Pind: 4 og 5
Garnforbrug: I alt 473 gram
Lager: Det hele var på lager, det giver god samvittighed
Hot/not: Den er så lækker at jeg tænker der kommer en Tempelblomst 2 i løbet at vinteren
Ændringer: Jeg har strikket den et blad længere, det viste sig at være meget nemt og den har en fantastisk længde der passer lige til mig, god lang :-) Den måler 63 cm fra hals kant og ned.

43 kommentarer:

  1. Hvor er den flot... hvis det var mig, ville jeg heller ikke have ærme på.
    Rigtig god bedring med halsen... og stemmen.
    Ha' en dejlig weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Eg ;-) nej det fungerer bedst uden til mig. Føler mig mere fri til at bevæge mig.

      Slet
  2. Den er da blevet over lækker, jeg skal lige have påfuglen færdig så skal jeg også have strikket en tempelblomst, sikkert også uden ærmer. Pas godt på dig selv og stemmen

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte ;-) jeg glæder mig til at se din påfugl og den kommende Tempelblomst ;-) tak det skal jeg nok, varm te og tøj er godt for halsen.

      Slet
  3. Den er rigtig fin, jeg er også ved at strikke den, men der skal ærmer på. Vh Lykke

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak ;-) jeg glæder mig til at se din synes også at ærmerne ser fine ud til andre, her dur det bare ikke og så er det jo godt det kan gøres efter smag og behag.

      Slet
  4. Flot tempelblomst. Rigtig god bedring med halsen :)

    SvarSlet
  5. Hvor er den flot og sikke en god ide, ikke at lave ærmerne. Det vil jeg også overveje, når jeg skal strikke min

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Merete :-) det er dejligt at der er muligheder.

      Slet
  6. Hej Majbritt!
    Den er blevet super flot. Den kunne nu også nem blive Hot her i det midt jyske. Øv øv med halsen. Rigtig god bedring.
    Hilse Anni

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anni ;-) ja skal du ikke også have gang i den ;-) du mangler jo noget og denne er jeg sikker på også klæder dig ;-) hils familien

      Slet
  7. Den ser super dejlig ud.
    Skønt med sådan et strik der bliver som man bare kan hoppe i ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Yt ;-) ja der er dejlig og jeg er hoppet i den hihi

      Slet
  8. Hvor er den dog flot! Men øv, sikke noget med din hals og stemme - rigtig god bedring.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Madame ;-) ja det er noget skidt noget, håber det bliver bedre og forbliver godt.

      Slet
  9. Hvor er den flot. Jeg er virkelig fristet af en tempelblomst på mine pinde :-)
    God bedring med halsen

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Pernille ;-) kan godt forstå at den frister, den er skøn. Tak jeg håber på bedring.

      Slet
  10. Super flot til dig også farven er god.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak ;-) jeg er rigtig glad for den og den grå kan gå til det meste at mit tøj.

      Slet
  11. Sikke da noget skidt med din hals, håber den snart bliver bedre
    Din tempelblomst er rigtig smuk, den klæder dig virkelig godt

    SvarSlet
  12. Tak Lydert ;-) ja det er noget værre noget med den hals, jeg håber på bedring. Jeg nyder at have den på, den er rigtig lækker.

    SvarSlet
  13. Den er blevet super god til dig, helt perfekt med det ekstra blad. Det er da træls med den hals, men godt det ikke er fingerne der skulle vilje.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne :-) ja det ville næsten være værre, uf da. Det ekstra blad gør den bare så meget bedre, den er lige til at putte i :-)

      Slet
  14. Flot Tempelblomst og fint at du laver uden ærmer og bare forlænger den. Det var også min plan, men jeg måtte lige prøve med manchetterne og de fungerer bare perfekt for mig. Faktisk så perfekt, at jeg konstant har en Tempelblomst om skuldrene, så nu er jeg gået i gang med den tredje (- og lysegrå) Tempelblomst :-)

    SvarSlet
  15. Tak Liselotte ;-) jeg er også ret glad for den og idag kommer der en ny på pindene, den er bare for lækker til kun at have en af slagsen hihi glæder mig til at se din i grå ;-)

    SvarSlet
  16. Hvor er den flot...det kan ikke vare længe før jeg må igang...og måske uden manchetter og så med en ekstra omgang blade...tak for inspiration :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne ;-) glæder mig til at se din ;-) den er skøn

      Slet
  17. Det er utroligt så mange Tempelblomster der dukker op rundt i blogland. Din er utrolig smuk. Jeg er selv spændt på om min, for jeg strikker den også, skal være med eller uden ærmer. Det ser jeg når jeg kommer så langt. Med din in mente ved jeg den sagtens kan fungere uden ærmer.
    Og rigtig god bedring til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ulla ;-) ja Tempelblomst må siges at være populær :-) den er også en skøn poncho. Glæder mig til at se din udgave.

      Slet
  18. Din tempelblomst er skøn :-) Det er dejligt at vide, det ikke er noget problem at lave den længere - det tiltaler mig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Aslaug ;-) der er fler muligheder og nu er den som jeg synes bedst om.

      Slet
  19. Hvor er den blevet fin - og dejligt at det kom til at fungere uden manchetter. God farve. Jeg fik den på pindene i går, men er da ved at kløjs i de drejede vrangmasker - og et garn, der ikke glider optimalt på pindene. Men Ulla Røjkjær har givet mig et fif. Det er ikke sjovt, når det bliver en kamp.

    SvarSlet
  20. Jeg har lige trevlet op igen. Så hvis du skal have den på pindene igen, så har jeg lige opdaget, at retmaskerne i halskanten jo ligesom danner stilken på bladet. Der er en finte, som man nemt overser i diagrammets begyndelse. Jeg studerede halskanten i bogen - og kan se, at du har forskudt din en maske, som jeg også har gjort, men jeg er ikke nået så langt. Det er meningen at de to første omgange fortsætter i rib og det er så de tre vrangmasker fra ribben man tager sammen. Mon det giver mening? derfor må man bruge de to vrangmasker fra omgangen slutning - sammen med den første vrangmaske i starten af omgangen.

    SvarSlet
  21. Tak Ellen ;-) ejjjjj det har jeg bare ikke gjort........øv jeg studerede bogen og jeg har gjort som der stod og der er jo en fejl. Tju Hej hvor det gik og der gik stærkt. Jeg har gjort samme fejl på nr 2. Nu ryger den op og må vente. Halskanten på den grå trevler jeg op og laver om, nu ser jeg det hele tiden uffff..... Tak for informationen.

    SvarSlet
  22. Søde Strikkefugl - undskyld for, at jeg har brugt dit billede. Du har helt ret, jeg skulle have spurgt. Jeg tænkte blot, at det var så anonymt og jeg ville gerne illustrere, hvad jeg mente. Alle kan google det under billeder - men jeg burde have tjekket copyright. Jeg var meget i tvivl om, jeg skulle gøre opmærksom på det - og det var kun fordi, du måske ville lave en toer. Når man er glad for noget, er det jo træls at sådan en peditesserytter, som jeg lige kom forbi. Så lærte jeg også noget i dag. Jeg håber du tager imod min uforbeholdne undskyldning.

    SvarSlet
  23. den er så flot ... og dejligt at vide at det ikke er svært at lave den længere :) ...
    træls med din hals og stemme ... håber du snart er frisk igen
    pøj pøj med 2'eren ...
    kh

    SvarSlet
  24. Ej har først nu fået nu fundet ud af, at der er en skøn sag, tempelblomsten...bogen/opskriften fik jeg fat i dag...det garn du har brugt, kradser det? Super flot den du har strikket.....mange år siden jeg selv har strikket..men jeg må lave sådan en tempelblomst:-)

    SvarSlet