Sider

mandag den 20. januar 2014

Sokker der luner

I lang lang tid har Kasper ønsket sig et par hjemmestrikkede sokker, mit svar indtil denne weekend har været NEJ!
Jeg hader, at strikke strømper og med hans str 49 var det blevet til et uoverskueligt projekt for mig. Torsdag var jeg forbi Ribe og med hjem kom der strømpegarn, nu skulle det være, drengen skulle have sine længe ønskede sokker :-) 
Ps: Det var ikke så slemt og de var jo hurtig strikket.
Næste gang, jo for det bliver der, vil jeg bruge en anden opskrift, synes disse er lidt brede om vristen.

Faktaboks
Design: Opskriften bag på banderolen til ROBUST garn
Garn: ROBUST fra Sandnes garn
Pind: 4
Forbrug: ca 150 gr
Str: 49, efter mål
Hot/not: Han er meget glad for dem 

13 kommentarer:

  1. Hvor er de fine - en rigtig klassiker! Jeg har desværre kun strikket ét par sokker i mit liv, og det var i håndarbejde i skolen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Jeg har heller ikke strikket mange, måske kommer der et par par mere :-)

      Slet
  2. Godt gået. Jeg hader også at strikke strømper, selvom jeg er vild med at bruge dem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Det bliver aldrig min ynglings strik, men jeg overlevede og vil gerne strikke et par mere når det er nødvendigt.

      Slet
  3. Hjemmestrikkede sokker er bestemt en god gave - og ikke mindst i disse fodkolde tider . Såmgodt dumfries dem lavet :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mona :-) Han blev og er også meget glad for dem. Det er dejlig at kunne glæde de unge mennesker med hjemmestrik :-)

      Slet
  4. De ser dejlige ud. Du kan forsætte med rib ned over vristen, så bliver sokkerne ikke så løse :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Det vil jeg da prøve næste gang, tror det vil have en god effekt :-)

      Slet
  5. De er rigtig lækre, det er nok heller ikke nemt at finde gode, lune sokker i str. 49

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Nej det er ikke det nemmeste, oftest går herre størrelser op til 46 så udvalget er meget begrænset.

      Slet
  6. Str 49 ???? Hold da helt ferie. Saa er han svaer at finde sko til ikk???
    Men laekre stroemperne, det er de.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeps :-) Nej det er ikke nemt og oven i er han mega kræsen så det er virkelig en udfordring.

      Slet
  7. Ja, sådan et par lune sokker er gode i denne kulde

    SvarSlet