Sider

onsdag den 23. april 2014

Sommersky

Det er ikke meget strik der er kommet af mine pinde i år, alt for lidt. Jeg har nydt, at strikke sommersky og ønsker mig mere, mere af den ro det giver mig og tankerne der får lov til bare, at flyve hist og pist.

Siden jeg første gang så sommersky har jeg drømt om, at den var i min garderobe. Derfor var der ikke langt fra tanke til handling da opskriften blev frigivet, garn og pinde blev fundet frem. Jeg ønskede mig en over size, let, blød sommertrøje, det er ikke helt der jeg har fået ud af det. 

Strikkeprøve......hvad snakker i om, det har jeg da ikke lavet og så har jeg mistanke om, at jeg strikker fastere på rundpind. Så ris til egen r....







Faktaboks
Design: Sommersky af Liselotte Weller
Garn: Blackhill uld fra Garnudsalg
Str: XXXL der endte i str L-XL
Forbrug: 282 gram
Knapper: 16 stk perlemor købt til formålet
Lager: garnet er fundet på lageret, Blackhill højlandsuld i farven lammeøre fra Garnudsald
Hot/not: Den er blevet kortere end forventet og den går kun an når de øverste knapper er lukket og resten oppe. Halsen er lidt åben så der kommer nok en hæklet kant på. Eller måske den kommer til, at glæde en anden.

Arbejdsdagene op til påske var meget lange og drænende, derfor stornyder jeg også disse dage hvor jeg har ferie. 

34 kommentarer:

  1. Den er yndig - så let og fin, og farven er utrolig smuk!
    Jeg kan bestemt godt forstå, du stornyder at have ferie nu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) jeg er så vild med den farve så måske der kommer noget mere hjem engang.

      Slet
  2. Den er rigtig fin, lækker farve men kan godt se at den måske er lidt åben i halsen. Men det er jo osse snart sommer så måske går det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) en hæklet kantrække vil kunne klare det, men det er også meget sødt til sommer at de er lidt åbne hummm

      Slet
  3. Nyd din ferie, den lyder som om den er velfortjent.
    Sommersky ser altså lækker ud. Det var da lidt øv (meget) at den blev så meget for lille.
    Jeg oplever også at top-down bliver for åbne i halsen, så her må du ud på ravelry og finde en god opskrift du kan bruge til at få nakken lidt mere op og derpå strikke den om, for den ser ualmindelig godt ud.
    Jeg arver gerne, men der er nok en i familien som kan bruge den mere.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lis jeg nyder dagene :-)
      sommersky er lækker og det er rigtig ærgerlig at målene er løbet for mig. Den er strikket fra neden og op :-) lige efter opskriften.

      Slet
  4. Den ser fin ud på billederne men jeg kan godt forstå du ærgrer dig over at den er blevet for lille. Din ferie er velfortjent, nyd den!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Britt :-) det har været rigtig hyggelig at strikke den så pyt :-) vi får se om jeg bruger den åben eller den gives væk.

      Slet
  5. Den er smuk :) Jeg har købt garn til en sommersky i en creme-kaffe farvet Alpaca og Mohair silk... Har du strikket frem og tilbage eller klippet op som Liselotte skriver? og var det svært?

    Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ulla :-) det lyder som en rigtig skøn blanding :-) jeg har strikket rundt som Liselotte skriver og klippet op og nej det er ikke svært, det er super nemt :-) Glæder mig til at følge din.

      Slet
    2. Tak for svar :) Der går nu nok nogen tid, for jeg er lige begyndt på en Kashmir cardigan. Og min blog er en blomsterblog - he-he - burde måske også oprette en strikkeblog :)

      Slet
    3. Måske der kunne snige sig et lille indlæg ind om trøjer? vil da gerne se dem begge.

      Slet
  6. Oev hvor aergeligt. Det er ellers en rigtig soed model.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er rigtig sød og om lidt kommer min mor så må vi se om den ikke passer hende :-)

      Slet
  7. Sommersky er en rigtig flot model, den står også på min ønskeliste.
    Det er en utrolig flot farve du har valgt, det er smadder ærgerligt den ikke passer , men en anden må blive ovenud lykkelig for at modtage så flot en trøje.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kan godt forstå der er mange der strikker den for den er super skøn og der er en ny på mine pinde :-) prøver nu på pind 4.

      Slet
  8. Kunne du ikke sælge den, jeg kunne da godt være intresseret, men jeg er nok for stor til den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tror den passer min mor :-) så kunne det blive en morsdagsgave.

      Slet
  9. Den er meget smuk på billedet. Skynd dig at finde en modtager, der kan passe den og strik en ny til dig selv :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er smuk og jeg tror en modtager er fundet :-) en ny er på pindene.

      Slet
  10. Den er rigtig flot. Ærgerligt den ikke blev som forventet..... :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak den er flot, min mor kom igår og den kom med hende hjem.

      Slet
  11. Åh sikke en skam, den er ellers rigtig flot, ligner virkelig en sommersky - det er en dejlig farve. Jeg håber du finder en værdig aftager af den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) er også ganske tilfreds med den. Der er fundet en aftager, min mor :-)

      Slet
  12. Hej igen
    Måske skulle du bytte sommersky med strikkefeen for Dorthe har også strikket den, og den er næsten magen til din, men hendes er blevet for bred.

    SvarSlet
  13. Den er rigtig fin. Flot farve - men synd hvis den ikke helt passer. Øv . Håber du finder en udvej

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mona, en ny er på vej og den anden har fået en ejer at lune på :-)

      Slet
  14. åh den er så fin :) - men ærgerligt at den ikke blev helt så oversize som du ønskede ...
    jeg er snart færdig med en slægtning - og så skal en sommersky også på mine pinde :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) glæder mig til at se slægtning, den vil jeg også gerne strikke. Sommersky kan anbefales, den er skøn.

      Slet
  15. Jeg har også lyst til at strikke sommersky, men satte du dig og tegnede mønsteret op - eller hvordan gjorde du lige det, når det skal passe til ens masketal. Din er flot strikket i en flot farve

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg talte bare ud fra ryggens midte og fra siden om til forstykket så startede jeg der :-) Tak jeg er også meget begejstret for farven.

      Slet
  16. Iron Stotax | Stainless Steel Stotax
    Iron Stotax, babylisspro nano titanium hair dryer a stainless steel cut is titanium a metal from our titanium quartz most popular Cutlery Company, is a highly premium titanium pans Stainless dei titanium exhaust wrap Steel stainless steel tool.

    SvarSlet