Sider

lørdag den 15. december 2012

En julegave er klar

Som perler på en snor afslutter jeg i tiden projekter 
og det er en fantastisk følelse.

Denne Leftie er en julegave til bedstemor.
( jeg kan godt vise den her da hun ikke følger med på blogger :-) )


Der er knald på farverne og det må der godt være til en dame 
med gråt hår og sidst i 70èrne hihi 
Håber den kan peppe op her i den grå tid.



Den er så lækker og anvendelig at jeg tænker der godt kunne komme en treèr
 altså en toèr til fruen selv.

Det er også den eneste strikkede julegave her fra mig,
 så nu må jeg finde et projekt til mig selv :-)

Faktaboks
Design: Leftie
Garn: Blackhill, Holst, To trådet uld fra Tind Mohair
Anvendt: 117 gram i alt, 89 gram Gråt Blackhill, 28 gram til striber fordelt på 5 farver
Pind: 3
Mål: Længde 184 cm, brede 40
Lager: Ja, det er dejligt hvad der kan frem trylles af garn fra lageret
Hot/Not: Håber hun vil nyde den lige så meget som jeg nyder min
Ændringer: Har strikket 35 striber så den er længere end opskriften

20 kommentarer:

  1. For dælen da hvor er det et smukt sjal .
    Bedstemor bliver garanteret lykkelig :-)

    SvarSlet
  2. Den er vildt smuk. Bedstemor bliver garanteret glad, for det må da være den smukkeste gave hun har fået længe og ja, jeg kan godt forstå du skal have en mere på pindene.

    God lørdag til dig. Kh. Lis

    SvarSlet
  3. Flotte farve. Sevfølgelig skal ældre mennesker have lidt kulør på tilværelsen.

    SvarSlet
  4. Det er virkelig smukt. Modtageren kan kun blive glad.

    Kh Mette

    SvarSlet
  5. Gid jeg var din bedstemor...super flot og sikkert dejligt varmt i denne kolde tid
    God weekend ;-)

    SvarSlet
  6. Den er utrolig flot din leftie den kan modtageren da kun blive tilfreds med.

    SvarSlet
  7. Ej jeg bliver altså også nødt til at sige HVOR ER DET FLOT,lige i øjet med farverne til en gråhåret dame,med den grå som bundfarve,og de smukke farveklatter,og så skal jeg da vist også have hentet den opskrift-smiler

    SvarSlet
  8. Den er blevet superflot - det bliver bedstemor med slag i :-)

    SvarSlet
  9. Leftie er en skøn model og din Bedste bliver med garanti glad for at blive peppet lidt op med farver.

    SvarSlet
  10. Hvor er den fin - Den bedste må bliver temmelig glad. Det er en flot personlig gave synes jeg.. Goe sammensatte farver:0)
    KH Iben

    SvarSlet
  11. Smukt, smukt. En gave, der må vække glæde....

    SvarSlet
  12. Hold da op, hvor er det altså flot! Farverne er bare så gode!

    SvarSlet
  13. Det er super flot , og en gave der helt sikkert skaber glæde .

    SvarSlet
  14. Super flotte farver,... den bliver hun helt sikkert meget glad for.

    SvarSlet
  15. Det er et rigtig flot sjal, som bestemt må vække glæde hos bedstemor :-)

    SvarSlet
  16. En smuk og anvendelig gave til bedstemor! Der kan da ikke være tvivl om at den gave bliver modtaget med stor glæde!

    Og der er ikke noget at sige til at du overvejer endnu en Leftie til dig selv! Jeg må altså også snart se at få købt den opskrift!

    SvarSlet
  17. Den er altsaa bare saa flot. Den skal paa min to-do-liste.

    SvarSlet
  18. En perfekt gave til en bedstemor, den vil hun bestemt blive glad for. Den er rigtig fin.
    Din Karla fra forrige indlæg er også blevet supersød. Dejlige farver.

    SvarSlet
  19. Hej
    øv øv
    fordi jeg god tkunne tænke mig at strikke dette sjal, men jeg kan ikke finde ud af at oversætte opskriften.
    det er bare flot
    hilsen
    Jytte Gade

    SvarSlet